Followers

Thursday, June 23, 2011

"SEGMEN SIMPLE : SAMBUNG CERITA INI ...

tajuk segment sangat mencabar dan bes untuk di merapu...jom clik sinin

Cerita sebena...

Pak Cak (singkatan bagi Pak kacak) memandu kereta Mersedit Ban pulang ke rumah. Pak Cak memandu dengan penuh keberhatian yang sangat tinggi. Takut tercalar kereta mahal dan barunya. Pak Cak memandu dengan penuh fokus. Matanya sentiasa melihat ke depan. Risau sangat. Kereta baru la katakan. Pak Cak terus memandu, memandu dan memandu. Radionya tidak dipasang sebab tak jimat bateri katanya. Air Cond pun tak dibuka. Di dalam kereta yang bertutup rapat tu, Pak Cak terus memandu.


Setibanya di hadapan rumahnya, Mak Tiful (singkatan untuk Mak Beautiful) berdiri megah di hadapan pintu....


Cerita yg aku sambung..

sambil sandang hembeg kt lengan yang penuh sarat ngan gelang macam mami jarom...lalu Pak Cak menurunkan cermin kereta yg sejak tdi tk turun2...maka ngan terasa angin luar lalu Pak Cak memanggil Mak Tiful, tanpa membunyikan hon kete Mersedit dia...takut mengganggu jiran katanya...cenggini dia panggil Mak Tiful..."mak nye...uda siap ke? (orng perak upenye....) kate tdi nk gi kenduri kawen Pak Pan ngan Mak Ita (singkatan nama kawan mereka Pak Tampan Mak Jelita)...

Mak Tiful mengReply...'ishhh dh siap dekat sejam dah nie...cayaq dh mekap nie..(orang penang mak tiful nie)..lalu tekedek2 bejalan masuk lam Mersedit...smbil berkata lgi...'hamboiiiii hangat ngat aihhh lam kreta nie...awat tk pasang ekon?' lalu di Reply balik oleh Pak Cak...'heh! yang mengkeme ni masuk lam kete nie wat mende??? sape kate nk gi umah deme tu nek kete...moh kite naik teksi je...mengkeme bukan tk taw kalo parking kt romah kenduri nie..banyak kreta...nnti abih calor krete teman...moh kite nunggu teksi...'

dengan mengontrol keayuan wajahnye dan sanggul beso bakul tu...Mak Tiful pon klua dr kreta...ngan penuh rasa terharu...setelah Pak Cak mempaking kete lam garaj...maka mereka berdua2 menunggu teksi di ujung jalan pinang sebatang untuk menuju ke rumah pengantin untuk menikmati lunch pada hari tersebut....SEKIAN...

6 comments:

ann said...

Huahahaha..cian Mak Til..
sya join jugak..jom singgah sini..hehe

http://annyoo6609.blogspot.com/2011/06/segmen-simple-sambung-cerita-ini.html

EiZaRaZiErYa said...

ahahah...xley blah~ lawak2...meh bace cite mengarut zie pulak~

http://teamoer.blogspot.com/2011/06/segmen-simple-sambung-cerita-ini.html

wink3 >_<

Bro ahmad said...

nape naik taksi pulok?

citer saye pulok
http://www.trioseposen.com/2011/06/segmen-simple-sambung-cerita-ini.html

Norhisham Nordin said...

kedekut sungguh pak cak... huhuhu...

cucu tun teja said...

Hampeh Pak Cak nih...kodokut haaa....

zilazaimy said...

hisham n cucu ku..eh silap..cucu tun tja...

harus la kedekut...baru leh beli mesedit ban...hahahhah..thnks for reading